Kjære amatørkunstnere!

Den 4. til 19. mars 2023 har Grimstad Kunstforening igjen satt opp amatørutstillingen Vårslepp på programmet. Dette er en mulighet for alle som går med en kunstner i magen til å sende inn sitt bidrag. Alle innleverte verk vil bli bedømt av en jury oppnevnt av NBK-Agder (Norske billedkunstneres organisasjon i Agder). De verkene som juryen velger ut, blir så utstilt i Reimanngården under Vårslepp 2023.

Påmelding og påmeldingsavgift
Frist for påmelding, og betaling av påmeldingsavgift er 1. februar. Vennligst bruk elektronisk  påmeldingsskjema.

Påmeldingsavgiften på kr. 150 betales til konto 2840 30 60676. Husk å merke betalingen «Vårslepp 2023” + kunstners navn.

Innlevering av kunstverk
Innlevering gjøres i Reimanngården 6. og 7. februar kl. 17 – 19.

Det maksimale antall verk en kunstner kan levere er tre (3) verk innen billedkunst, skulptur, tekstil og keramikk. Verkene skal være av nyere dato.
Alle verk skal være tydelig merket på baksiden med kunstners navn og verkets tittel.

Juryering
Juryering foregår lørdag 11. februar. Juryen legger gjerne vekt på at kunstverkene viser godt håndverk, er av god kvalitet, eller berører betrakteren. To av de antatte verkene vil få en utmerkelse av juryen.

Utlevering av kunstverk:
Refuserte verk må hentes mandag 13. februar kl. 18-19.
Antatte verk stilles ut i Reimanngården på Vårslepp 2023, 4.– 19. mars.
Usolgte verk hentes etter endt utstilling, man. 20. mars kl. 18-19.

Vi gleder oss til en spennende utstilling. «Vårslepp 2023» åpner dørene lørdag 4. mars kl. 13. Alle er hjertelig velkommen!

Med vennlig hilsen styret i Grimstad Kunstforening