[metaslider id=507]

Kari Hunsager tilbake med separatutstilling i Reimanngården etter åtte år

Her kan dere lese mer om kunstneren Kari Hunsager og hennes kunst.

Kari Hunsager tilbake med separatutstilling i Reimanngården etter åtte år

Grimstad kunstforening inviterer lørdag 15. oktober til åpning av separatutstilling med Kari Hunsagers malerier. Kunstneren, som er født i Oslo (47), har vært bosatt i Grimstad siden 1975. Hun  hadde sin første separatutstilling i Grimstad kunstforenings regi i 2001.

Det er nå åtte år siden sist Kari Hunsager med suksess fylte Reimanngården alene.

Kari Hunsager har vedvarende opprettholdt sitt maleriske fokus på naturens skjønnhet, frodighet og fargekraft. Hun fascineres av det levende som alltid er i forandring, og er opptatt av spenningen mellom det kraftfylte og det skjøre i alt liv og i menneskelig livsutfoldelse. Kunstneren viser også indirekte til hvor utsatt naturen er i vår tid og ønsker å styre blikket og oppmerksomheten mot det som vi alt for ofte overser.

Som billedkunstner understreker Kari Hunsager at det likevel er den rent maleriske utfordring som er størst. En billedflate skal fange oppmerksomheten, fargene skal klinge og formene skal finne hverandre i en levende helhet.

I årene som er gått siden forrige separatutstilling  i Reimanngården i Grimstad har hun vist sine malerier i en rekke separatutstillinger og gruppeutstillinger over store deler av Sør Norge, fra Trondheim i nord til Stavanger i vest.

To store malerier av Kari Hunsager er innkjøpt  som permanentutsmykking av kirkerommet i Varden kirke i Stavanger. Hun er også innkjøpt av Grimstad kirke og hun har også en stor del av et utsmykkingsprosjekt i Grimstad psykiatriske poliklinikk. Malerier av Kari Hunsager er også innkjøpt av Sørlandets sykehus og sykehjem og eldresenter i Grimstad.

“Ønsket mitt er å skape billedkunst som berører og løfter sinnet” sier hun.

Kontaktpersoner: Grimstad kunstforening v/Ragnhild Näumann