10. oktober – 1. november 2015

Å tegne i rom

10. oktober klokken 13:00 åpner Grimstad kunstforening ny utstilling.
Lene Kilde fokuserer på å utfordre tanker om hvor skille mellom skulptur og tegning går. Hun ønsker å frem følelser og fortelle historier. Videre eksperimentere hun med samspillet mellom skulpturene ved å visualisere form gjennom tredimensjonell strek i rom.

Hun jobber primært med ståltråd formet som skulptur. Skulpturene er figurativet og i naturtro skala. De kan stå selvstendig, men det handler vel så ofte om kommunikasjon og sammspill skulpturene imellom.

Lene Kilde er i gang med sitt siste år med treårig arbeidsstipend. Hun er utdannet med en master i produktdesigner ved Høyskolen i Oslo og Akershus. I tillegg til dette har hun studert kunst ved Asker Kunstskole og Einar Granum Kunstfagskole.

I tillegg til å jobbe med stål skulpturer er Lene Kilde kjent for å ha laget en skulptur til den prisberømte undervannsmuseet  «Grenada underwater sculpture park»

Les mer om Lene Kilde i bloggen hennes du finner her.

Utstillingen åpner lørdag 10. oktober klokken 13, og er oppe hver lørdag og søndag mellom klokken 12-15 frem til og med 1. november.

Fredag 16. oktober holder vi utstillingen åpen fra klokken 17-21 i forbindelse med KULTURNATTA i Grimstad. Da blir det også gratis workshop for barna, inspirert av utstillingen til Lene Kilde.