I 1996 bygget Moen opp et verksted for fargetresnitt i forbindelse med sitt atelier i Hydro Notodden Næringspark. Verksteder ble utformet etter modell fra Terje Grøstads tresnittverksted på Nutheim i Telemark, hvor Grøstad på flere måter var en mentor for Moen i denne tiden. Som grafiker er Tor-Arne Moen oftest opptatt av de samme motivkretser som vi ser i hans malerier og motivene i grafikken hans speiler som regel hans serier av malerier. Som i maleriene hans begynte han også med Hamsun-relaterte motiver og gikk så i tur og orden over til de kommende serier. Moens tresnitt kjennetegnes ofte med svært mange plater og en rustikk struktur som ikke er helt ulik den vi finner i hans malerier. Tresnittene bærer preg av at det er lagt ned et stor tidkrevende arbeide i utskjæringen av platene og selve trykkeprosessen – han bruker også rundt regnet en måned på ett enkelt motiv og når opplaget er trykket krever de mange lagene med trykksverte en tørketid på ytterligere minst en måned.

Tor-Arne Moen lager også filmer om sitt arbeide og på YouTube eller hans hjemmeside (www.torarnemoen.no) viset han et stor utvalg kortfilmer, fra 2 – 30 minutter lange, hvor han i detalj viser hvordan han bygger opp et maleri eller et tresnitt fra bunnen av. På NRK.no ligger det også en halv times dokumentar om kunstneren som ble tatt opp over en periode på syv år – for det meste i atelieret på Notodden.

GRIMSTAD KUNSTFORENING 23. juni – 19. august:
Utstillingen som vises i Grimstad Kunstforening i sommer består av helt nye malerier av året i størrelser fra 55×55 til 150×150 cm. prisklasse fra kr. 15 000,- til 60 000,- Maleriene er malt på lerret med oljemaling i kombinasjon med eggoljetempera. Motivkretsen er for det meste sommerlige og nostalgiske og skildrer barndom, familie og livet ved sjøen i tiden før plastbåtens inntreden i skjærgården. Moen vil også vise et utvalg smakebiter fra sin grafiske produksjon av
tresnitt gjennom de siste ti-femten årene. Tresnittene er i en prisklasse fra kr. 3 500,- til 5 300,- pluss eventuelt rammer.