12. november – 18. desember

PÅ DYPT VANN- Adventsutstilling 2016

Åpning Lørdag 12. November kl. 13.00 m /musikkinnslag.
åpent også torsdag 17.11, 24.11 og 1.12, fra kl.12-kl. 14
Utstillingen varer til søndag 18. desember.

På utstillingen i GrimstadKunstforening viser hun malerier, tegninger og keramiske ­objekter; alle med assosiasjoner til livet under vann.

Pippip Ferner bor og arbeider i Asker. Hun jobber innenfor flere medier – som tegning, maling, skulptur og fotocollage. Kunstutdannelsen har hun fra Edinburgh og New York og hun har hatt mange ­separatutstillinger rundt i Norge, og deltatt på flere utstillinger i USA.

Arbeidene hennes de siste årene refererer til kompleksiteten som finnes i det marine mangfoldet og hvordan klimaendringene påvirker disse små organismenes utvikling i et hav som stadig blir varmere og mer forurenset. Hun er fascinert av hvor avanserte de er, hvilken rikdom disse tilsynelatende enkle organismene har og at hver og en av dem spiller en viktig rolle i ­økosystemet.
Ferner har samarbeidet med marin­biologer, bl.a blitt med forskningsfartøyet G.O. Sars langs Mørekysten.
Disse erfaringene har inspirert til en rekke arbeider der vitenskapelige referanser omdannes til en serie arbeider.