24. juni – 20. august

Grimstad Kunstforening er glad for å fortelle at vår sommerutstilling 2017 var en stor suksess, med totalt 1053 besøkende, inkludert mange av lokalbefolkningen og et stort antall turister

Tilbakemeldingene fra de besøkende var svært positive, noe som også kan vises av våre salgsresultater: 43 solgte kunstverk, hvorav 14 keramikkarbeider.

I år var vår sommerutstilling, med over 30 Grimstadkunstnere er en mønstring av hva Grimstad-kunstnere arbeider med. Det var første gang så mange Grimstad-kunstnere er samlet på en utstilling. Kunstnerne som stilte ut var: Arild Andresen, Linda Eikaas Brennemo, Jan-Petter Balavoine, Titti Buer, Hanne Katrine Berg, Maria Benestad, Ellen Frøysaa, Victoria Fuhr, Silje Granhaug, Ellen Maria Grelland, Randi Schmidt Grude, Inger Margrete Harberg, Bengt Petter Hanssen, Hennie Henriksen, Signy Haglund, Else Marie Haugland, Kari Hunsager, Otoniel Herrrera, Anita Knudsen, Per William Kilde, Mathias Lien, Peter Lukas, Astrid Marie E. Mindrebø, Ingunn Elisabeth Melbye, Marit Moss Berg, Sven Nielsen, Andreas Näumann, Sølvi Sanden, Ånon Stene, Kristina Skage, Turid Myrann og AnnaTromop.

Alle er enten oppvokst i Grimstad, tilflyttere eller har annen tilknytning til Grimstad. På denne kollektive salgsutstillingen ble vist det stor variasjon i uttrykk og teknikker og Reimanngården var i sommer fylt av malerier, grafikk, tegninger, foto, tekstil og andre kunstformer.