Lørdag 8. mai åpner vi vårutstillingen 2021, med kunstnerne Kjell Gunnar Overøye og Magnie Finnsdatter Nilsen. Utstillingen har fått navnet «Transformasjoner i myke og harde materialer».

Dette prosjektet vil vise to samtidskunstnere som jobber med to vidt forskjellige materialer, men som begge arbeider med transformasjoner; Overøye som arbeider med kjemiske prosesser som forandrer metall, og Finnsdatter Nilsen som med utgangspunkt i papir, arbeider frem abstrakte skulpturer og stedsspesifike installasjoner hvor blekk har satt spor i materialet.

Utstillingen «Transformasjoner i myke og harde materialer», vil henge i våre lokaler fra 8. mai til 30. mai og vi vil holde åpent alle helger denne perioden.

Styret i Grimstad Kunstforening er glade for igjen å kunne åpne dørene til en ny, spennende utstilling i Reimanngården, og ønsker publikum velkommen, dog med noen restriksjoner;

P.g.a. Corona-situasjonen og råd fra kommunelegen, ønsker vi ikke besøkende fra andre kommuner. Vi vil ha strenge corona-tiltak for besøkende og slipper kun inn 5 stk. av gangen. Munnbind er påkrevet, og ellers må alle gjester registrere seg og bruke håndsprit ved ankomst.