Lørdag 29. juni kl. 13.00 åpner Grimstad Kunstforening sommerutstillingen «Spaces between Beauty and Pain» med kunstneren Elisabeth Werp.

Elisabeth Werp er utdannet ved Statens Håndverk og Kunstindustriskole og Statens Kunstakademi i Oslo. Hun er en anerkjent kunstner som har hatt en rekke separat- og gruppeutstillinger, i Norge og i utlandet. Werp hat mottatt mange stipend og er kjøpt inn til mange kunstsamlinger.

Dette sier kunstneren om utstillingen:

«Utstillingen i Grimstad Kunstforening, blir en videreføring av utstillingen som jeg har åpnet sammen med Odd Nerdrum i Nord- Norge tidligere i sommer; «Spaces between Beauty and Pain «.

Jeg tar utgangspunkt i noen tekster  og temaer fra Knut Hamsuns litteratur, b.l.a. fra «Victoria». Mitt ønske er å visualisere min egen fornemmelse av grunntonen i hans litterære verk, vekslingen mellom lys og mørke, møte og avskjed, lidenskap og lengsel, tilhørighet og ensomhet, opprømthet og melankoli, skjønnhet og smerte. Rommet der vi står igjen alene, der vi stadig må veve nye drømmer, nytt lys, nye visjoner og ny tro…»

Grimstad Kunstforening ønsker alle hjertelig velkommen til utstillingen, som kan sees i Reimanngården fra lørdag 29. juni kl. 13.00, frem til 18. august. Åpent alle dager kl. 11-15. Alle bildene på utstillingen er til salgs.

I samarbeid med Ibsen- og Hamsundagene, vil Kristine Nordberg lese opp utdrag fra Hamsuns roman i Reimanngården på åpningsdagen den 7. august.

[metaslider id=»1120″]